about tele marketing...

Minns ni företaget Telekompetens? Slår vad om att flera av er läsare, beundrare och stalkers antingen har jobbat hos dem eller kommit i kontakt med dem på annat sätt – om inte i arbetssyfte så antagligen när de ringt hem till er. Nu för tiden heter dock företaget Omnidesk. De insåg att all ny teknik som ständigt tas fram skapat nya och växande behov av relationshantering, leadsgenerering, telekompetens och nykundsbearbetning samt att de gamla affärsmodellerna kring telemarketing och kampanjer inte är anpassade för att nå framgång i det moderna medialandskapet, så de bytte namn förra sommaren.

Nu för tiden sysslar Omnidesk med fyra olika typer av tjänster: (1) säljdrivande projekt och leads, (2) inbjudningar till event och seminarier, (3) mätningar, kartläggningar och marknadsundersökningar samt (4) Save Desk och relationshantering. Särskilt den tredje tjänsten tycker jag är intressant eftersom jag jobbat med market research i olika former och färger tidigare. Man kan aldrig få för mycket av det! Och det viktigaste för ett företag är att verkligen känna sin kunder och deras behov. Save Desk är också en viktig del av alla företag som ofta tas för givet – detta område existerar för att hantera uppsägningar och relationscykler med syfte att aktivt vända negativa kunder, återskapa förtroende och återupprätta en fortsatt kundrelation. Det är såna här aktiviteter som skapar hög lojalitet – den ultimata utgången av framgångsrik marknadsföring.

 

Kommentera här: